Köseköy-İstanbul turu (1/3)   Leave a comment

1. gün

23 Nisan Cuma

Köseköy – Kerpe

63,53 km

“Ulan şuraya gideyim” fikri insanın aklına ne zaman gelip yerleşiyor anlamak mümkün değil. 23 Nisan tatilinde üç günlük bir tur tasarlayıveriyorum hemen. Erdem kardeşimize gideceğiz trenle. Kocaeli’nden start alıp, sırasıyla Kandıra üzerinden Kerpe, sahilden Ağva-Şile ve Beykoz dolaylarından ev yapacağız. Çok enerjiğiz ya, genciz biraz da. Cezamı allah değil rampalar veriyor yine neyse ki.

Sabah Köseköy’den dökülüyoruz yola. Erdem kardeşimiz turun tamamına gelemiyor, kavşağa kadar geçirecek maalesef. Önce Kandıra kavşağına doğru gidiyoruz. Rüzgar arkamızda nasıl olsa. Baktık ense yapa yapa geliyoruz, diğer kavşağa kadar geliyor Erdem de. Sonra hafif rampa başlıyor. Antrenman olsun diye devam ediyor yine. Bir ara ayrılacak gibi oluyor, “15 km’ye tamamla bari lan” baskısıyla sürüklüyorum kendisini, ama yine hedefe varmadan önce çay içmek için duruyoruz. Bu çay molaları sonumuz olacak bir gün.

Evet, çay molası belki bizim değil ama başka bir canlının sonu oluyor. Oturduğumuz kahvenin çevresinde takılan köpek –kısaca oranın köpeği- bir şekilde yola fırlıyor ve hızla gelen arabalardan biri hayvana çarpıp geçiyor. Tam olarak kaza anını ve köpeğin bir köşeye gidip ölmesini izlememiş olsak bile, yoldan kaçarken acıyla fıldır fıldır dönmesini görmek bizi bombok etmeye getiyor.

Olayın etkisiyle buz gibi ayrılıyoruz Erdem’le. O Kocaeli’ne geri dönüyor, ben ise Kandıra tarafına gidiyorum. Bugünkü hedef-i pointim Kerpe olacak. Hatta öğleden sonra gelmesi beklenen bir motorize ekibimiz bile var. Yol çok temiz ve akıcı olduğundan gayet erken varacak gibi olduğumu hissediyorum ve Kandıra’yı geçtikten sonra bir ızgaracıda duruyorum. Tavuk şiş olayına giriyorum. Elbette çay da içiliyor sonrasında.

Bu ızgaracı güzel bir yer, güleryüzlü işletmeciler barındırıyor ama yol boyunca da karşılaşacağım Melen Çayı şantiyesinin hemen üzerinde. Uzaktan gelen daimi bir gürültü ve toz toprak hakim. Benim geldiğim sırada yemek yiyen uzunca bir masa var. Tamamı bir aileye benziyor ama on erkek ve on kadın ayrı masalarda oturuyorlar. Bu kalabalığa rağmen sessizler. Karışık oturmadıkları için sessiz kalmış olabilirler. Hani, kendi kendine “Necmi Dayı’nın bıyığında sarmısaklı yoğurt kalmış lan” iç sesiyle yetinmek yerine, yengenin olaya direk müdahale edip “Necmi’ciğim, gel canım sileyim” demesinin yaratacağı sesten bahsediyorum. Yine de çay gelince biraz çözülen grup, bağnazlığı bırakıp sohbete de yer veriyor. Kulağıma da “Tayyip besliyor Sarıgül’ü” gibisinden spekülatif komplolar geliyor. Garip.

Motorize ekipten telefon geliyor ve Buğra’nın tek başına yola çıktığı haberini alıyorum. Kerpe’de buluşacağız. Hatta evet, açıklamakta sakınca yok; adam motor aldı! Daha önce turladığım arkadaşların girdikleri bu içler acısı şekiller beni üzmüyor değil. Gerçi bu turu bitirdikten sonra bakarsınız fikrimi değiştiririm. Ve şöyle bir blog açarım; anamadababamadasoylemedim.blogspot.com, kaçamak motor gezileri. Kulağa hoş geliyor.

Erken vardığım Kerpe’de biraz gezip kayalıklara uğruyorum. Sonra dönüp dolaşıp, sahilde bir çay içiyorum. Bugünkü altıncı çayım. Yarım saat sonra Buğra geliyor, yedi oluyor çaylarım. Sonra motora atlayıp pansiyon bakıyoruz kasabada (bkz.motora atlamak). Beğendiğimiz bir tanesine yerleşiyoruz. Ardından günü batırmak için tekrar kayalıklara gidiyoruz. Yarın sabah ilk rampada knock out edileceğim için güzel bir yemek yiyoruz akşam. Karadeniz’de yenmesi muhtemel bir hayvan, denizden babamla beraber çıkan o şeylerden; balık.

Yarın önümdeki rampalar neler gösterecek acaba? Kaç kere “illallah” çekeceğim. Yokuş çıkarken kendisine fenalık gelen bisikletçiden garip bir ses çıkar ya; osurmayla böğürme arası bi’ şey. Bu seneki Tour of Turkey’nin İstanbul etabında duydum işte bu sesi, şimdi kendim de tecrübe etmiş olacağım, çok hoş olacak gerçekten. Yarın yolumuz fazlaca sahilden gidecek. Karadeniz sahili bu, şaka etmeye gelmez!

Reklamlar

Posted 29 Haziran 2010 by hammurabi in 2010

yorum yapılabilir

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )